środa, 16 stycznia 2013

Styropian (sernik bez sera)


Styropian to bardzo popularne ciasto, nazywane także sernikiem bez sera. W swoim składzie zamiast twarogu zawiera kwaśną śmietanę,  ale nawet sernikożercy nie zgadną, iż brak w nim najważniejszego składnika, bowiem styropian w smaku nic a nic nie ustępuje prawdziwemu sernikowi:). Jeżeli  więc jeszcze nie próbowaliście takiej wersji, a lubicie kokos w połączeniu z kwaśnym dżemem, to z pewnością ten oszukany sernik jest dla Was :)


 Składniki na ciasto: (inspiracja)

  • 3 szklanki mąki
  • 1/2 szklanki cukru pudru
  • 5 żółtek
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 250 g masła lub margaryny
  • powidła lub inny, najlepiej kwaśny dżem ( u mnie z czerwonej porzeczki )

Z podanych składników zagnieść ciasto i podzielić na 2 części. Jedną część wyłożyć na spód blaszki ( 23x33 cm ) i posmarować powidłami. Drugą włożyć do zamrażarki.

Masa śmietanowa:

  • 1 litr śmietany 18%
  • 20 dag wiórków kokosowych
  • 5 białek
  • 1 szklanka cukru
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 2 budynie śmietankowe

Białka ubić z cukrem, dodać śmietanę oraz pozostałe składniki i wymieszać. Wyłożyć na posmarowane powidłami ciasto. Na wierzch zetrzeć (rozdrobnić palcami) drugą część ciasta.
Piec około 50 minut w 180 st. C.

Smacznego! :)


 

Przepis dodaję do akcji:

20 komentarzy:

  1. Ciekawy przepis, muszę kiedyś wypróbować:) Tymczasem poszerzam grono obserwatorów bloga i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypróbuj koniecznie! I wpadaj częściej!:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Wygląda naprawdę apetycznie, tak puszyście... :) Ciekawią mnie, swoją drogą, serniki bez sera, bo jeszcze nie miałam okazji żadnego spróbować. Na ten skusiłabym się z chęcią.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Whiness- wygląda puszyście, ale konsystencję ma raczej zbitą- to przez dodatek wiórków kokosowych do masy. Następnym razem spróbuję nie dodawać ich w ogóle, albo ograniczyć do minimum- ciekawe co mi wyjdzie :)

      Usuń
  3. też od czasu do czasu robię to ciasto, jest bardzo smaczne!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. cudownie Ci wyszedł, tak delikatnie i puszyście, a dżem porzeczkowy fajnie kontrastuje i nadaje charakteru.
    Też jestem ciekawa, co by wyszło jakby ograniczyć wiórki, bo nie jestem ich fanką, jakbyś spróbowała daj znać, pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. robie go wiele razy, ale w innych wersjach zwykle :]
    podoba mi się ta warstwa owoców na spodzie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Na pewno wypróbuję!! smacznie wygląda!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę je koniecznie wypróbować, ciekawa jestem tego smaku.

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszne są serniki bez sera :) Ten wygląda znakomicie, zapisuję przepis!

    OdpowiedzUsuń
  9. ale wyszedł śliczniutki ... gratulacje

    OdpowiedzUsuń
  10. Robiłam sernik bez sera w innej wersji, z ciastem kakaowym, i był naprawdę pyszny - nikt nie zgadł, że nie ma w nim ani grama twarogu :)
    Twój wygląda wspaniale - dodatek dżemu bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Z tym dżemem wygląda wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda znakomicie! A z tą nazwą jeszcze nigdy się nie spotkałam i w życiu nie powiedziałabym, że to taki "oszukany" sernik:)

    Serdecznie pozdrawiam,
    E.

    OdpowiedzUsuń
  13. Rzeczywiście wygląda jak sernik ;) Jestem bardzo ciekawa smaku. Serniki uwielbiam, a jak mówisz, że nie idzie się połapać, że sera brakuje, to będę musiała spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale pysznie wygląda ten serniczek :)
    Tak, Domaszno okolicę Drzewicy :) A to skąd jesteś? :) Fajnie poznać kogoś ze sowich okolic :)

    OdpowiedzUsuń
  15. serniczek super , ja nawet robiłam z jogurtu i też bardzo dobry

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz, następnym razem wypróbuję z jogurtu :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...